De Gouden Veer Cursus Copywriting

“De meest interessante en direct toepasbare cursus die ik ooit heb gevolgd.”
Deelnemer die zijn brood verdient bij KBC Bank

De Gouden Veer Cursus Copywriting is misschien wel de meest gerenommeerde opleiding in zijn domein. In zes praktijkgerichte lessen krijgt u alle aspecten van commercieel schrijven onder de knie. U leert de lezer verleiden op de meest geraffineerde manier: met een tekst die hij of zij prettig vindt om te lezen. En waar u – want ook dat is belangrijk – veel schrijfplezier aan beleeft.

Uw docenten zijn niet Janneke en Mieke.

Ze heten Gregy, Henny, Johan, Mark, Roy en Thomas. Elk van hen won de Gouden Veer of kan een andere adelbrief voorleggen. Het Genootschap De Gouden Veer vraagt deze docenten niet alleen vanwege hun schrijftalent, maar ook om hun persoonlijke engagement. Zij voelen zich persoonlijk betrokken bij uw groeiproces als tekstschrijver.

Veel ervaring? Geen probleem.
Geen ervaring? Zeker geen probleem.

Hoeveel ervaring of talent u ook in de vingers hebt, u scherpt gegarandeerd een nieuw puntje aan uw pen. De tips die u krijgt in de Gouden Veer Cursus Copywriting werken immers op elk niveau. Een gemiddeld schrijver wordt een goed schrijver, een goed schrijver wordt een nog betere.

Uniek: individuele coaching als aanvulling op de lessen.

Het aantal deelnemers aan de Gouden Veer Cursus Copywriting is strikt beperkt tot 20 namen. Dat is klein genoeg om tijdens de les persoonlijk contact te leggen met de docent. En groot genoeg om u weg te stoppen in de groep, als u dat verkiest.

Deze lessen worden aangevuld met individuele coaching. Bij de start van de cursus wordt u toegewezen aan een van de docenten. Hij is uw vraagbaak wanneer u op een schrijfblok botst of in een flessenhals belandt. Het witte blad of scherm is een te hoge berg? U ligt in de knoop met uw structuur? Contacteer uw coach, en u bent gezwind weer op weg.

Uniek bis: waterdichte tevredenheidsgarantie.

Bent u niet tevreden over uw vorderingen? Dan krijgt u uw geld terug. Zonder discussie, zonder gemaar. Op ons erewoord als Genootschap.

Makkelijk bereikbaar, comfortabele uren.

Het Genootschap De Gouden Veer zweert bij fysieke lessen. Daarom vindt de cursus altijd plaats in levenden lijve, en niet digitaal.

Plaats van gebeuren is Congres- en Erfgoedcentrum Lamot, in het prachtige hart van Mechelen. U wordt er als cursist in de watten gelegd volgens de regels van de kunst, koffie en lekkere broodjes tijdens de pauze inbegrepen.

Deze locatie is bovendien vlot bereikbaar vanuit heel Vlaanderen. Neemt u de auto, dan vindt u volop parking vlakbij – tot onder het congrescentrum toe. Komt u met de trein aan in Mechelen Station of Mechelen-Nekkerspoel? Dan flaneert u in zo’n 15 minuutjes naar onze plaats van afspraak.

De zes lessen staan tweewekelijks gepland, vijf keer op maandag en één keer op dinsdag. De cursus duurt klokvast van 15 tot 19 uur, zo slalomt u fluks langs de spits. En u bent nog tijdig thuis voor een lasagne in de oven en uw favoriete documentaire op Canvas.

De Gouden Veer Cursus Copywriting krijgt van zijn deelnemers heel wat bloemen toegeworpen. Hier leest u enkele testimonials.

Het Genootschap De Gouden Veer zweert bij fysieke lessen. Daarom vindt de cursus altijd plaats in levenden lijve, en niet digitaal.

Plaats van gebeuren is Congres- en Erfgoedcentrum Lamot, in het prachtige hart van Mechelen. U wordt er als cursist in de watten gelegd volgens de regels van de kunst, koffie en lekkere broodjes tijdens de pauze inbegrepen.

Deze locatie is bovendien vlot bereikbaar vanuit heel Vlaanderen. Neemt u de auto, dan vindt u volop parking vlakbij – tot onder het congrescentrum toe. Komt u met de trein aan in Mechelen Station of Mechelen-Nekkerspoel? Dan flaneert u in zo’n 15 minuutjes naar onze plaats van afspraak.

De zes lessen staan tweewekelijks gepland, vijf keer op maandag en één keer op dinsdag. De cursus duurt klokvast van 15 tot 19 uur, zo slalomt u fluks langs de spits. En u bent nog tijdig thuis voor een lasagne in de oven en uw favoriete documentaire op Canvas.

De Gouden Veer Cursus Copywriting krijgt van zijn deelnemers heel wat bloemen toegeworpen. Hier leest u enkele testimonials.

U neemt deel voor € 1.795 (btw exclusief)

Daarin zijn begrepen:

  • 6 lessen in beperkte groep
  • individuele coaching door één van de docenten tijdens de cursus
  • complete syllabus met alle lessen
  • gratis boekenpakket
  • koffie, thee, fruitsap en water tijdens elke les
  • broodjes tijdens de pauze
  • uw schrijfwerk verbetert gegarandeerd
  • waterdichte tevredenheidsgarantie: geen verbetering, geld terug

Les 1: schrijftechniek

Vertrekkend van de vermaarde “Dialoogmethode” krijgt u een massa gouden schrijftips, bruikbaar voor al uw teksten, van verkoopbrief tot folder, van brochure tot antwoordkaart, van e-mail tot webtekst.

  • maandag 20 september 2021 van 15 tot 19 uur
  • door Mark Van Bogaert • winnaar Gouden Veer in 1990, 2014 en 2018 • auteur van “Met woorden verleiden” (8ste druk) en “Scanbaar schrijven” (4de druk)

Les 2: creatief schrijven

Ontdek 101 manieren om een invalshoek te vinden. Overwin de angst voor het witte blad, en maak uw commerciële boodschap zo creatief dat uw publiek ernaar uitkijkt.

  • maandag 4 oktober 2021 van 15 tot 19 uur
  • door Johan Verest • winnaar Gouden Veer in 1998, 2000 en 2002 • winnaar Grand Prix in Cannes en Best of Show in New York • organisator van de Gouden Veer Cursus Copywriting

Les 3: overtuigend schrijven

Overtuig uw lezer met sterke argumentatie, supporting evidence en “closing the deal” copy. Pas responstechnieken toe en doorleesstimuli, en krijg zo de lezer uit zijn luie stoel.

  • maandag 18 oktober 2021 van 15 tot 19 uur
  • door Henny Van Gerwen • winnaar Gouden Veer in 1996 • 30 jaar creatief directeur bij BBDO/Direct • gastdocent bij diverse universiteiten en hogescholen • trainer bij UBA • mede-organisator van de Gouden Veer Cursus Copywriting

De pauze tussen les 3 en les 4 is geen windstilte. U ontvangt in deze periode persoonlijke feedback op een door u gepende tekst. Deze uitgebreide commentaar – op invalshoek, argumentatie, structuur en stijl – is bijzonder leerrijk, want het is de allerindividueelste terugkoppeling op uw allerindividueelste werkstuk. U verneemt wat u reeds goed doet – altijd leuk om te lezen – en wat nog beter kan – dat is soms even slikken. Maar onze bedoelingen zijn nobel, en uw geschrijf neemt gegarandeerd een sprong voorwaarts.

Les 4: schrijven voor social media

Laat uw boodschap eruit springen op Linkedin, Facebook, Instagram en Twitter. En zorg ervoor dat u wordt gedeeld, geliked, becommentarieerd en bewonderd.

  • maandag 15 november 2021 van 15 tot 19 uur
  • door Thomas Smolders • copywriter, digitaal strateeg en CEO van Hartstikke • publicist in De Tijd, De Standaard, De Morgen en Knack • auteur van “Achter Onze Schermen” • ghostwriter voor Google-topman Thierry Geerts

Les 5: SEO-teksten schrijven

Leer webteksten schrijven die scoren bij uw publiek en in zoekmachines. Daarbij maakt u gebruik van een SEO-stappenplan dat een explosieve groei in Google garandeert.

  • maandag 29 november 2021 van 15 tot 19 uur
  • door Roy Ishak • één van de bekendste SEO-copywriters van Nederland • bediende een recordaantal klanten (ruim 500 in 5 jaar) • 4 jaar op rij verkozen tot beste opleider van Nederland • bracht in 2021 zijn eerste boek uit, getiteld “Creatief schrijven”

Les 6: tone of voice en long copy

Hoe vindt u voor uzelf of voor uw klant een eigen toon, die zich onderscheidt van de concurrentie? Leer deze unieke tone of voice toepassen in lange teksten, zowel op papier als op het web.

  • dinsdag 7 december 2021 van 15 tot 19 uur
  • door Gregy Vergauwen • winnaar Gouden Veer in 2010 en 2012 • hoofdredacteur van Sparkle, het veel bekroonde communicatiemagazine van bpost

Inderdaad, dat is een boeiend programma.

Schrijf dus vandaag nog in. Het aantal plaatsen is immers strikt beperkt tot 20 deelnemers.

De mening van de kenners

Wat vinden deelnemers van de Gouden Veer Cursus Copywriting?

De vorige editie van de Gouden Veer Cursus Copywriting kreeg een gemiddelde score van 90 procent. De cursisten kwamen van heinde en verre: tekstschrijvers die op eigen benen (willen) staan, copywriters bij reclamebureaus, zaakvoerders met een eigen bedrijf, werknemers die teksten pennen bij hun werkgever, hier en daar zelfs iemand op een kruispunt van het leven. Al wie de pen wil scherpen, vindt hier de tools om dat doel te bereiken.

“De lesgevers zijn super – ervaren copywriters én ervaren trainers. Ik keek er elke les echt naar uit. Ook het tempo – tweewekelijks – is goed te combineren met ander copywerk.”
Joke Hofmans, zelfstandig copywriter

“Ik heb in mijn carrière al veel bijscholingen gevolgd, maar bleef vaak op mijn honger zitten. Nu heb ik voor de eerste keer een voldaan gevoel. Proficiat!”
Cursist in het veld gestuurd door Provincie Antwerpen

“Deze cursus geeft je eindelijk een theoretische en praktische toolset en brede basis waarmee je als jonge copywriter aan de slag kan.”
Cato Decoster, copywriter bij reclamebureau Make Lemonade

“Je krijgt onmiddellijk bruikbare tips, waardoor je direct professioneler wordt in het schrijven van teksten. Ik heb er ontzettend veel van opgestoken, en kon niet wachten om ermee aan de slag te gaan.”
Deelneemster die haar pen verhuurt aan De Persgroep

“Ik kreeg op het werk al heel wat complimenten voor mijn nieuwe schrijfsels.”
Celine Werner, Connections Reizen

“De meest interessante en direct toepasbare cursus die ik ooit heb gevolgd.”
Deelnemer die zijn brood verdient bij KBCBank

“Mijn commentaar is eenvoudig: super over de hele lijn. Die feedback krijg je niet omdat jij het bent, maar omdat het gewoon goed was. Punt.”
Tommy Browaeys, Trends Top 30.000

“Zeer praktijkgericht, up-to-date, professioneel gegeven en begeleid. De beste in zijn soort!”
Zaakvoerder van een eigen advocatenkantoor

“Deze cursus is een gevestigde waarde onder copywriters.”
Dorien Wilmssen, copywriter bij reclamebureau Bubka

De mening van de kenners

Wat vinden deelnemers van de Gouden Veer Cursus Copywriting?

De vorige editie van de Gouden Veer Cursus Copywriting kreeg een gemiddelde score van 90 procent. De cursisten kwamen van heinde en verre: tekstschrijvers die op eigen benen (willen) staan, copywriters bij reclamebureaus, zaakvoerders met een eigen bedrijf, werknemers die teksten pennen bij hun werkgever, hier en daar zelfs iemand op een kruispunt van het leven. Al wie de pen wil scherpen, vindt hier de tools om dat doel te bereiken.

“De lesgevers zijn super – ervaren copywriters én ervaren trainers. Ik keek er elke les echt naar uit. Ook het tempo – tweewekelijks – is goed te combineren met ander copywerk.”
Joke Hofmans, zelfstandig copywriter

“Ik heb in mijn carrière al veel bijscholingen gevolgd, maar bleef vaak op mijn honger zitten. Nu heb ik voor de eerste keer een voldaan gevoel. Proficiat!”
Cursist in het veld gestuurd door Provincie Antwerpen

“Deze cursus geeft je eindelijk een theoretische en praktische toolset en brede basis waarmee je als jonge copywriter aan de slag kan.”
Cato Decoster, copywriter bij reclamebureau Make Lemonade

“Je krijgt onmiddellijk bruikbare tips, waardoor je direct professioneler wordt in het schrijven van teksten. Ik heb er ontzettend veel van opgestoken, en kon niet wachten om ermee aan de slag te gaan.”
Deelneemster die haar pen verhuurt aan De Persgroep

“Ik kreeg op het werk al heel wat complimenten voor mijn nieuwe schrijfsels.”
Celine Werner, Connections Reizen

“De meest interessante en direct toepasbare cursus die ik ooit heb gevolgd.”
Deelnemer die zijn brood verdient bij KBC Bank

“Mijn commentaar is eenvoudig: super over de hele lijn. Die feedback krijg je niet omdat jij het bent, maar omdat het gewoon goed was. Punt.”
Tommy Browaeys, Trends Top 30.000

“Zeer praktijkgericht, up-to-date, professioneel gegeven en begeleid. De beste in zijn soort!”
Zaakvoerder van een eigen advocatenkantoor

“Deze cursus is een gevestigde waarde onder copywriters.”
Dorien Wilmssen, copywriter bij reclamebureau Bubka