De Gouden Veer Cursus Copywriting
“De meest interessante en direct toepasbare cursus die ik ooit heb gevolgd.”
Deelnemer die zijn brood verdient bij KBC Bank
De volgende cursus copywriting schiet uit de startblokken najaar 2025.
Schrijf nu al in, dan bent u zeker van uw zitje.
De Gouden Veer Cursus Copywriting is misschien wel de meest gerenommeerde opleiding in zijn domein. In zes praktijkgerichte lessen krijgt u alle aspecten van commercieel schrijven onder de knie. U leert de lezer verleiden op de meest geraffineerde manier: met een tekst die hij of zij prettig vindt om te lezen. En waar u – want ook dat is belangrijk – veel schrijfplezier aan beleeft.
Uw docenten zijn niet Janneke en Mieke.
Ze heten Gregy, Henny, Johan, Mark, Roy en Thomas. Elk van hen won de Gouden Veer of kan een andere adelbrief voorleggen. Het Genootschap De Gouden Veer vraagt deze docenten niet alleen vanwege hun schrijftalent, maar ook om hun persoonlijke engagement. Zij voelen zich persoonlijk betrokken bij uw groeiproces als tekstschrijver.
Veel ervaring? Geen probleem.
Geen ervaring? Zeker geen probleem.
Hoeveel ervaring of talent u ook in de vingers hebt, u scherpt gegarandeerd een nieuw puntje aan uw pen. De tips die u krijgt in de Gouden Veer Cursus Copywriting werken immers op elk niveau. Een gemiddeld schrijver wordt een goed schrijver, een goed schrijver wordt een nog betere.
Uniek: individuele coaching als aanvulling op de lessen.
Het aantal deelnemers aan de Gouden Veer Cursus Copywriting is strikt beperkt tot 20 namen. Dat is klein genoeg om tijdens de les persoonlijk contact te leggen met de docent. En groot genoeg om u weg te stoppen in de groep, als u dat verkiest.
Deze lessen worden aangevuld met individuele coaching. Bij de start van de cursus wordt u toegewezen aan een van de docenten. Hij is uw vraagbaak wanneer u op een schrijfblok botst of in een flessenhals belandt. Het witte blad of scherm is een te hoge berg? U ligt in de knoop met uw structuur? Contacteer uw coach, en u bent gezwind weer op weg.
Uniek bis: waterdichte tevredenheidsgarantie.
Bent u niet tevreden over uw vorderingen? Dan krijgt u uw geld terug. Zonder discussie, zonder gemaar. Op ons erewoord als Genootschap.
Makkelijk bereikbaar, comfortabele uren.
Het Genootschap De Gouden Veer zweert bij fysieke lessen. Daarom vindt de cursus altijd plaats in levenden lijve, en niet digitaal.
Plaats van gebeuren is Congres- en Erfgoedcentrum Lamot, in het prachtige hart van Mechelen. U wordt er als cursist in de watten gelegd volgens de regels van de kunst, koffie en lekkere broodjes tijdens de pauze inbegrepen.
Deze locatie is bovendien vlot bereikbaar vanuit heel Vlaanderen. Neemt u de auto, dan vindt u volop parking vlakbij – tot onder het congrescentrum toe. Komt u met de trein aan in Mechelen Station of Mechelen-Nekkerspoel? Dan flaneert u in zo’n 15 minuutjes naar onze plaats van afspraak.
De zes lessen staan tweewekelijks gepland. De data voor de nieuwe lessenreeks, die start najaar 2025, worden zo spoedig mogelijk bekendgemaakt.
De Gouden Veer Cursus Copywriting krijgt van zijn deelnemers heel wat bloemen toegeworpen. Hier leest u enkele testimonials.
U neemt deel voor € 1.995 (btw exclusief)
Daarin zijn begrepen:
- 6 lessen in beperkte groep
- afsluitend webinar over ChatGPT
- individuele coaching door een docent
- complete syllabus met alle lessen
- gratis boekenpakket
- koffie, thee, fruitsap en water tijdens elke les
- broodjes tijdens de pauze
- uw schrijfwerk verbetert gegarandeerd
- geen verbetering, geld terug
Een notendop vol praktische info
- lessen om de 14 dagen, telkens van 15 tot 19 uur – dus buiten de spitsuren
- elke les een massa tips, gekoppeld aan leuke vingeroefeningen
- met afsluitend webinar over ChatGPT (zie onderaan deze pagina)
Les 1: schrijftechniek
Vertrekkend van de vermaarde “Dialoogmethode” krijgt u een massa gouden schrijftips, bruikbaar voor al uw teksten, van verkoopbrief tot folder, van brochure tot antwoordkaart, van e-mail tot webtekst.
- door Mark Van Bogaert • winnaar Gouden Veer in 1990, 2014 en 2018 • auteur van “Met woorden verleiden” (8ste druk) en “Scanbaar schrijven” (4de druk)
Les 2: overtuigend schrijven
Overtuig uw lezer met sterke argumentatie, supporting evidence en “closing the deal” copy. Pas responstechnieken toe en doorleesstimuli, en krijg zo de lezer uit zijn luie stoel.
- door Henny Van Gerwen • winnaar Gouden Veer in 1996 • was een kwarteeuw Chief Copy bij BBDO/Direct en heeft nu zijn eigen copybedrijf: Van Gerwen & Vader • gastdocent bij diverse universiteiten en hogescholen • trainer bij UBA
Les 3: creatief schrijven
Ontdek 101 manieren om een invalshoek te vinden. Overwin de angst voor het witte blad, en maak uw commerciële boodschap zo creatief dat uw publiek ernaar uitkijkt.
- door Johan Verest • winnaar Gouden Veer in 1998, 2000 en 2002 • winnaar Grand Prix in Cannes en Best of Show in New York • organisator van de Gouden Veer Cursus Copywriting
Les 4: tone of voice en long copy
Hoe vindt u voor uzelf of voor uw klant een eigen toon, die zich onderscheidt van de concurrentie? Leer deze unieke tone of voice toepassen in teksten op papier en op het web.
- door Gregy Vergauwen • winnaar Gouden Veer in 2010 en 2012 • hoofdredacteur van Sparkle, het veel bekroonde communicatiemagazine van bpost
Les 5: schrijven voor social media
Laat uw boodschap eruit springen op Linkedin, Facebook, Instagram en Twitter. En zorg ervoor dat u wordt gedeeld, geliket, becommentarieerd en bewonderd.
- door Thomas Smolders • copywriter, digitaal strateeg en CEO van Hartstikke • publicist in De Tijd, De Standaard, De Morgen en Knack • auteur van “Achter Onze Schermen” • ghostwriter voor Google-topman Thierry Geerts
Les 6: SEO-teksten schrijven
Leer webteksten schrijven die scoren bij uw publiek en in zoekmachines. Daarbij maakt u gebruik van een SEO-stappenplan dat een explosieve groei in Google garandeert.
- door Roy Ishak • één van de bekendste SEO-copywriters van Nederland • bediende een recordaantal klanten (ruim 500 in 5 jaar) • 4 jaar op rij verkozen tot beste opleider van Nederland • auteur van “Creatief schrijven”, het hoogst beoordeelde copywritingboek op bol.com en managementboek.nl
Afsluitend webinar: betere copy schrijven met ChatGPT
Vind ideeën voor storytelling, leer meer over je doelgroep, zoek keywords voor SEO, vereenvoudig complexe informatie, schrijf teksten waaraan je zelf niet wil beginnen. Kortom, schenk jezelf een persoonlijke assistent die 24 uur per dag voor jou klaarstaat.
- online les
- door Dennis Rijnvis • expert ChatGPT • auteur van één van de grootste Nederlandse schrijfblogs met 50.000 bezoekers per maand • werkt voor onder meer Vodafone, Eiffel, Waterschap Limburg, Moneybird en Het Nederlands Dagblad
In de loop van de cursus ontvangt u persoonlijke feedback op een door u gepende tekst. Deze uitgebreide commentaar – op invalshoek, argumentatie, structuur en stijl – is bijzonder leerrijk, want het is de allerindividueelste terugkoppeling op uw allerindividueelste werkstuk. U verneemt wat u reeds goed doet – altijd leuk om te lezen – en wat nog beter kan – dat is soms even slikken. Maar onze bedoelingen zijn nobel, en uw geschrijf neemt gegarandeerd een sprong voorwaarts.
Inderdaad, dat is een boeiend programma.
Schrijf dus vandaag nog in. Het aantal plaatsen is immers strikt beperkt tot 20 deelnemers.